Onno Tunç Müzik Günleri – Oyun Müziği Atölyesi
Oyun Müziği Atölyesi*
*Atölye dili İngilizcedir.
“Techniques in Adaptive Scoring for Video Games”
Clint Bajakian, Music Composer, Producer, Educator
This course will explore important considerations in designing, producing, and implementing an adaptive score for an interactive video game. Emphasis will be on defining both creative and technical goals as well as exposing inherent musical challenges, especially in games with a strong narrative story. Specific techniques such as looping, linear branching and vertical layering will be discussed along with supporting gameplay examples. Daily assignments will be to create adaptive music segments that will be played in an interactive context and reviewed in class. The attendee will hopefully take away a much more focused understanding of the issues and techniques involved in producing adaptive music for video games.
Bu ders etkileşimli bir video oyunu için uyarlanabilir bir müzik/skor tasarlama, üretme ve uygulamadaki önemli hususları keşfetme üzerine planlanmıştır. Özellikle güçlü bir anlatı hikayesi olan oyunlarda, hem yaratıcı hem de teknik hedefleri tanımlamanın yanı sıra, karşılaşılabilecek olan müzikal zorlukları ortaya koymaya da önem verilecek. Looping, linear branching ve vertical layering gibi spesifik teknikler, destekleyici oyun örnekleri ile birlikte tartışılacak. Günlük ödevler sınıfta interaktif bir şekilde değerlendirilecek; çalınacak ve incelenecektir. Katılımcının, video oyunları için uyarlanabilir müzik yapımında yer alan konu ve tekniklerle ilgili kazanımları edinmesi beklenmektedir.
Clint Bajakian 1962 yılında Pensilvanya, ABD’de doğan besteci, yapımcı ve ses tasarımcısı Bajakian,1991 yılında LucasArts Entertainment, Sony PlayStation’da
çalışmaya başladı. Çalışmalarında video oyun müziği kompozisyonu, prodüksiyon ve ses tasarımı ön sırada yer aldı. 90lı yıllarda Lucas Art Entertainment’ın audio departmanının yöneticilerinden biri olan Bajakian, 2000- 2004 yılları arasında kendi müzik şirketi Bay Area Sound’u kurdu ve Indiana Jones ve The Emperor’s Tomb filmlerinin film müziklerini yaptı. Game Audio Network Guild’in Yılın Müziği ödülünün yanı sıra, 2010’da Ömür Boyu Başarı ödülünü aldı. Bajakian yine 2012 yılında New England Konservatuarı’ndan Seçkin Mezunlar Ödülü’nü aldı. Şu anda bağımsız bir besteci ve yapımcı olarak San Francisco Konservatuarı’ndaki Teknoloji ve Uygulamalı Kompozisyon programında yardımcı profesörlük yapmaktadır.
Atölye Başvuru Şartları: Oyun Müzikleri Atölyesi’ne katılmak isteyen bestecilerin yazdıkları müziklerden iki örnek ve bir adet video ile senkronize müzik çalışması göndermesi istenmektedir. Clint Bajakian ayrıca katılımcının çalışmaya katılma amacını yazdığı kısa bir yazı da beklemektedir. Başvurunun itumiam@gmail.com mail adresine “Oyun Müzikleri Atölyesi Başvurusu” başlığı ile gönderilmesi gerekmektedir.
Atölye Tarih ve Saattleri:
3-6 Şubat 2020 (4 gün), 11:00- 14:00
Atölyeler için son başvuru tarihi : 10 Ocak 2020
Kabul edilenlerin ilanı: 22 Ocak 2020
Her atölye 10 Aktif katılımcı ile sınırlı olup, katılım ücreti 400 TL’dir